2012. április 6., péntek

96.

Tegnap Paul (ugye vele a pubban dolgozom) elmesélte, hogy kihúzta a saját fogát, majd -Nézd milyen nagy lyuk van a helyén felkiáltással felhúzta a felső ajkát és még mielőtt elszaladhattam volna megmutatta a foga helyét. Hozzátenném, hogy nem ez volt az egyetlen problémás foga, amelyik meg nem volt problémás, az meg szürke, sárga, vagy hiányzott és azért nem problémás. És erről az eseményről eszembe jutott, hogy már milyen rég írtam az egészségügyi ellátásról, ami mint tudjuk minden normális fiatal nőnek egy központi kérdés.. (nem ám a vásárlás, utazás, gyerekek, főzés) Szóval az tűnt fel, hogy itt nincsenek orvosok. Vagyis biztos vannak, de ők valami limitált létszámú elit osztag tagjai lehetnek, elzárva a szutykos, fertőző vagy beteg emberek elől. Na mert például írtam a múltkor, hogy volt az a durva gyomorbajom meg láz stb, és el akartam menni dokihoz. Itt úgy néz ki, hogy felhívod a rendelőt hogy időpontot kérj. A recepciós megkérdezi, hogy mi a panaszod. (mégis mi a közös hozzá? de mivel ő adja az időpontot szépen elmondod) erre mondja, hogy menjek el a legközelebbi drogériába vegyek gyomornyugtatót és lázcsillapítót. És amúgy meg nincs időpont délelőttre ma. Akkor kérek délutánra. Ha délutánra kérek, akkor délután kell visszatelefonálnom. Hát ezt nem tettem meg, de amúgy is lett volna egy sejtésem, hogy délutánra sem lett volna időpont. És ha van is, akkor is nővérhez mész, vagy konzulenshez, vagy tököm sem tudja milyen neveket adnak nekik. És ugye van nekem a tűzről pattant barátosném is aki elmesélte a szülése történetét, meg mivel a cégnél minden második nő terhes, onnan is hallottam más szülős történeteket, és elég bizarr. Szóval tűzrőlpattant 3 napig vajúdott, kétszer ájult el, a három napból csak a harmadikat töltötte a kórházban, mert hazaküldték, hogy még nem elég sűrűek a fájásai. Szóval megindultak a fájások, bemész az orvoshoz, (bocsi bába van csak) szóval a bábához, megkérdezi hány percesek, ha nem elég sűrű akkor haza kell menni, és másnap vissza. Neki ok, mert a férje hozta-vitte kocsival, de kérdeztem, mi van ha valakinek nincs autója? Akkor az a csúcsforgalomban felszáll a metróra?! Az akkor is egy dzsungeltúlélőharc hogyha nem vagy terhes, nemhogy félig szülve.. Szóval két napon keresztül hazaküldték, majd a harmadik nap már bent maradhatott, nagy nehezen megszületett a kicsi, de még epidurált is kapott, mert már annyira kivolt.
És amíg terhes vagy és jársz kontrollra, addig sem úgy van mint nálunk, hogy van egy orvosod és mindig ahhoz jársz, hanem bemész és épp aki van, megvizsgál és nem orvos, hanem bába, vagy szülési konzulens. Szerintem orvost akkor látsz, ha leáll a szíved, épp elvérzel, szóval ha kritikus. Szóval nem is tudom, hogy ez a jó-e, hogy itt nem nyomnak tele gyógyszerrel, várnak amíg természetes úton megszületik a gyerek, vagy nagy rizikót vállalnak azzal, hogy hazaküldenek. Nekem valahogy ez nem tűnik biztonságosnak.

A spanyolt imádom. :) Sergio nagyon szupcsi. Képzeljétek, én könyörgök, hogy tanítson másfél órát ne csak egyet. Mert ma munkaszüneti nap van a Nagypéntek miatt, és mondta ilyenkor sosem tanít, de mivel én annyira szorgalmas vagyok és látja, hogy akarom, ezért engem kivételesen tanít. (Amúgy egy primadonna emberünk, de nagyon jó) Igazából tényleg hálás vagyok, hogy megtaláltam őt, mert jó nyelvtanárt találni annyira nehéz. És megdícsért, hogy nagyon szép a kiejtésem, nem kell javítani, néha elfelejtem, hogy a H betűt nem ejtjük, és én mégis, de ennyi. Az a jó, hogy a betűk kiejtése ugyanaz majdnem mind a magyarban, az r betűt is ropogtatják mint mi, és minden egyes betűt ki kell ejteni ami le van írva, vagyis ez is olyan mint a magyarban. Hogyha tudod, hogy az adott betűt hogyan ejted, azt mindig úgy kell, csak attól függően változhat, hogy milyen magánhangzó áll utána, de az logikus, így hamar megjegyezhető. Mert tegnap a pubban megint kinevették az akcentusomat. :( Megkérdezték honnan jöttem, én mondtam, hogy Hungary, ők meg angry-nek (mérges)-nek értették, és ezen vihogtak amíg kiszolgáltam őket, hogy pedig nem is látszom mérgesnek, aztán rájöttek arra a szóviccre, amire az összes külföldi, hogy a hungary a hungry (éhes) szóra még jobban hasonlít, így aztán azon vihogtak, hogy éhesnek sem látszom, vagy éhes mérges vagyok vagy mérges éhes magyar.. csak nem tudom hogyan kezeljem az ilyen szitukat, és azért ez nem tesz jót nekem. De mondjuk nem törtem sokat magam rajta, inkább átmentem bolond Csárlihoz a biliárd terembe, hogy szerinte is érthetlen-e a beszédem, de mondta nem, szép tisztán beszélek. Aztán elkezdett karate mozdulatokat és rúgásokat csinálni csak úgy, szóval nem bizti, hogy a megfelelő embert kérdeztem meg. :) A spanyolnál az a jó, hogy ahogy ejtem ők is úgy teszik, így nem kell erőlködnöm. Amúgy kéne egy angol anyanyelvű mellém (pl napbarnított Ausztrál. :) akik javítja a kiejtésemet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése