2011. március 30., szerda

9.

Nos a szállodában csak az nem magyar akinek magyar neve van. Mint pl Ilona, Monika és Anita. (német, lengyel és román). Engem meg sose néznek magyarnak, így amikor lemegyek a kantinba többször előfordult már, hogy a magyar szobalányok félhangosan mondták egymásnak, hogy nézd, jézus de magas ez a lány. Én meg a kis gonosz úgy csináltam mintha nem érteném/hallanám, egyrészt mert sokkal jobb, amikor rájönnek utólag, hogy értettem, másrészt meg az anyátokat. :)
Az ebédnél amikor szünetünk van, le kell menni ebbe a kantinba, és ott ki van rakva az ebéd, amit az esetek többségében felismerhető. A hely felelőse Valaki (neki is valami indiai speckó neve van) és úgy néz ki mint egy fekete hóember. Tegnap mikor próbáltam rájönni, hogy mi micsoda, próbált segíteni, de szerintem nem ért angolul, mert kérdeztem tőle, hogy melyik a csirke, majd amikor rámutatott én elkeztem rászedni a spagettira, akkor elkerekedett szemmel mondja, no no sweet sweet (édes), szóval almáspités spagettit ettem végül.
Úgy látszik, hogy a nagy cégek sehol nem tudnak értelmesen vagy logikusan működni, vagy mindig én vagyok túl pici porszem, hogy átlássam a rendszert. Szerintem érdemes lett volna azzal kezdeni, hogy helló, körbevezetünk a szállodában, hogy mi micsoda, és amúgy így épül fel a cég, ez a hierarchia és xy lesz a közvetlen felettesed. Na ehelyett meglátogattam az egyes részlegeket, ahol olyan emberek tanítottak, akik kb 1 hete voltak ott, és többnyire nekem mondták, hogy kérdezzek, mire vagyok kiváncsi. Hát azért magamtól nehéz kitalálni, hogy mit kell majd tudnom, de azért nagyjából kiderült, ahol meg magyar volt az ember, legalább jól elbeszélgettünk. Így ma kiderült, hogy a főnököm a fent említett Ilona lesz, aki egy tündér. Elég nagy szája van, és olyan beszólásai.. Pl ma a számlákkal kapcsolatban segítettem neki, és mondta, hogy adjak már neki pár borítékot amelyek George formás popsija mögötti szekrényben vannak. Ja a csapat. Egyelőre úgy tűnik én fajta emberek vannak. A fronton akikkel már találkoztam, és egyáltalán tudom a  nevét: Francesca, olasz, úgy néz ki mint egy egér és Jáksó László keresztezése, de az az igazi olasz, olyan gyere a keblemre ölellek kedvesem típus. Rögtön beszélgetett velem, és valahogy a déliek mindig olyanok, hogy úgy érzed mindig is ismerted őket. Ilona a vicces német főnök, ő amúgy nagyon helyes, szőke és nagy kék szemei vannak és olyan ügyfélkezelése, hogy csak ámultam. Csiripel a vendéggel, de nem bizalmaskodik. Hát George (akit már elneveztem dzsordzsinak mert olyan cuki) akin nagyon jól áll az öltöny, nagyon jóképű, talán az egyetlen indiai aki jól néz ki ott egészem addig, amíg meg nem szólal. Szegényke nagyon sötét és bután vigyorog, viszont nagyon kedves, olyan mintha egy aranyos gyerek lenne. Dushan (azt hiszem) ő elmegy, nem sok kontaktom volt vele, Magda (kezdő ő is, és mindig mosolyog), még azt hiszem ketten vannak, de nem biztos. A reservation, a back office is jó, ott volt P(arvathi -- mostmár tudom) és Rathi a másik lány. Amúgy az indiai és malayziai nők annyira kedvesek, hogy már nem is értem. Szeretek velük dolgozni, olyanok mint két csupa szív óvónéni, simogatják a hátamat, hogy belejössz majd, ne izgulj, nagyon ügyes vagy szerintem tündérnyomdát is kapok majd.. Van két Samir bent (nemzetiségre lehet tippelni), és egy Marcela (olasz). Meg a generál manager, aki angol. Szerintem az egyetlen a szállodában. Mindeneseter az a baszogatós-beszólogatós társaság (otthon érzem magam..), szóval megvárom amíg kinyílik a csipám, aztán adok nekik.

A részleglátogatásból a keddi reggeliztetés volt a kedvencem. Egyrészt élvezem az egyenruha hatalmát, mert én csak álltam a lány mellett, aki csinálta de mivel nekem kosztümös sálas ruhám van, neki meg csokornyakis mellényes, így mindenki rögtön hozzám kezdett beszélni. Aztán megszívtam, mert egyedül volt és sok ember jött, és volt hogy ott hagyott, hogy mindjárt jön, aztán meg bejött 3 vendég, aki látja, hogy ott állsz beöltözve, úgyhogy rögtön hozzádfordul, mert ugye az nincs rám írva, hogy az első napomat töltöm. De nem nehéz, megfigyeltem mit csinál a lány, majd én is megcsináltam.
A rendszer egyszerű, beöltözve, kismikelve, óriás vigyorral állsz vigyázban, vendég jön, köszönsz, elkéred, vagy már köszönés helyett az arcodba böfögi a szobaszámot, majd a kis butus azt hiszi mehet rögtön enni, de akkor szólsz, hogy várjon, mert le kell csekkolnod. Megnézem a rendszerben, hogy a reggeli benne van e, ha nincs, akkor alá kell íratni, hogy kifizeti.. na ebből volt néha paláver, hogy ő kifizette már, biztos rosszul látjuk, vagy a legjobb amikor tudja, hogy nincs benne a szobájában, de azért bepróbálkozik, majd sóhajtozva aláír. Aztán elkíséred egy asztalhoz, és megkérdezed kávét, teát és milyen pirítóst kér. Szóval itt nincs rohanós 'just some cereals' reggeli, amit meg kell, azt megkérdezzük. Az étteremvezető amúgy Miss Piroska (így van a tréningfüzetben), egy magyar nő, kis tűzrőlpattant apróság, de ő is nagyon kedves volt. Összevissza pörgött.

A houskeeping (HK vagyis a szobafelelős részleg) úgy épül fel, hogy vannak a chamber maid-ek, ők a tényleges takarítók, megkapják műszak kezdéskor, hogy mely szobákat kell takarítani, és azt megcsinálják. Általában napi 15 szobájuk van (azért durva), őket ellenőrzik a housekeeperek, akiknek emeletük, vagy szárnyuk van, és kb 50-60 szoba/ nap, ahol ha kis hiba, pl. por, vagy mondjuk nincs rendesen lesimítva az ágy, azt ők csinálják, de ahol nagyobb a gebasz, ott visszahívják a maidet, és megcsináltatják velük megint. A maid-ek nálunk többségében a magyar nulla angolos lányok, és ügynökségen keresztül bolgár és román nők, akik éhbérért dolgoznak és hat hónap után haza kell menniük. Már elkezdtem őket sajnálni, hogy milyen rossz, hogy én kijöttem, mert világot akarok látni, meg szórakozásból, meg angolozni, nekik meg lehet, hogy nincs más lehetőségük, és a családjukat hátrahagyva itt kell robotolniuk. De Miss Piroska felvilágosított, hogy nem kell őket sajnálni, nem akarnak ők hazamenni, arra kell a szálloda, hogy ugródeszka legyen, szétnéznek, és valahogy kinnmaradnak. Nem tudom milyen körülményekből jöhetnek, de a fészes bejegyzésemet a ezután írtam a pohárról. Mert a HK lánnyal körbejártam a szobatípusokat, és közben mesélt a lányokról, a legjobb sztori az volt, hogy egy új lányt visszahívott, hogy a fürdő nem elég tiszta, így fogott egy rongyot áttörölte vele a vécét majd ugyanazzal a ronggyal a poharakat. Na itt lepergett előttem a hotelben alvásos és pohárból ivós két évem filmje, mert az hagyján, hogy a herpeszt elkapom mert nincs náluk mosogatószer és csak kézzel öblítik el,  de hogy még kóli fertőzést is lehet.. Meg mesélt vendégről aki odakaksizott a szobába a szőnyegre, amit a menedzsment körbeállt és lefényképezett (lehet meeting is volt..), hogy felchargeolják a vendégnek, meg a hen partikról (lánybúcsúztató), ami után két óra a takarítás..

Holnap megyek NI number interjúra jó messzire, majd be dolgozni, így az egész napom elmegy, mert a siftemet a beérkezés után kezdem. Megkaptam a munkaregisztációs papírt, úgyhogy majd elmegyek a postára és elintézem a szabadnapomon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése