2011. április 25., hétfő

21.

A héten összesen 4 szabadnapom volt, felhívtak, hogy most kapom meg a bank holidayeket, így nem kell még két napig dolgoznom jönni, plusz a szombatom is szabad. Egyrészt jó, mert pihenés, másrészt nem szeretem annyira, hogy utolsó pillanatban variálják meg a beosztást, hirtelen milyen programot csapjak össze magamnak?? De végülis hívtam Ágit, ráér-e, és ráért, így szerdán együtt lógtunk, ellátogattunk egy boltba, ahol csak magas nőknek készítenek ruhát, és végre sikerült vennem egy farmert, ami elég hosszú. :D Amúgy fura volt a boltban, mert mindenki legalább akkora volt mint én, ezt meg nem szoktam meg, főleg mióta ennyi indiaival dolgozom együtt, olyan mintha az óvnéni lennék köztük.

Amúgy rájöttem, hogy az indiai kultúráról többet fogok itt megtudni mint az angolról. Ma elég csendes napunk volt, így amíg a kasszát számoltam át bementem hátra és csak Parvathi volt bent, így tudtunk beszélgetni, kérdezgettem az életről arra felé, mert semmit nem tudok az országról. Megfigyeltem, hogy az összesnek folyékony angolja van, ok néhányan évek óta itt vannak, de sokszor ezzel nem jár együtt a folyékony angol, mert ismerek chamber maid-et aki lassan 2 éve van itt, és a bemutatkozós tréningen én fordítottam neki, mert nemhogy beszélni nem tud, de nem is érti mit mondanak neki. P elmondta, hogy úgy van náluk, hogy sok szülő, aki szeretné, hogy a gyereke jól beszéljen angolul angol iskolába küldi ahogy elkezdi a sulit, ahol az első nyelv az angol (büntit kapsz ha meghallják hogy nem angolul beszélsz -hah mint a szállodában) második a hindi, merthogy az is tanulniuk kell, mert kábé 100 féle különböző nyelvet beszélnek ott, attól függően, hogy melyik területről jönnek.
Azt hittem, hogy ők sokban hasonlóak az arabokhoz, de nem, mert pl a nőknek ugyanolyan joguk van, sőt kötelező iskolába járni, de mondta azért nem teljesen olyan mint Európa, de sajnos itt bejött az egyik kollégánk, így nem tudtuk folytatni, pedig kíváncsi lennék miben más. A bindi a férjezett nő jelképe, de mondta, ezt is már sokan csak díszként hordják, akár hajadonok is. Nem isznak alkoholt, azt hiszem nem az összes indiai, de elég sokan nem isznak. Bár mondta P, hogy mióta Londonban van néha iszik bort. (juj), de ha a szülei megtudnák, nagyon nem örülnének. Mondta ez is azért van, mert nem nagyon jellemzők arra felé a nagy partik, inkább nagy családi események vannak.
Hát érdekes, majd még faggatom, tök jó, hogy megismerek valakit egy másik kultúrából, és tulajdonképpen ugyanolyan mint én (leszámítva, hogy fele akkora) de mégis másban nőtt fel.

Tudom, hogy már unalmas a póktéma, de most nem merek aludni, mert miközben ettem átszaladt a konyhán egy ilyen:
És mi van ha a barátai a szobámban vannak? Vagy ő feljön és rámászik az arcomra miközben alszom???!!!
De most komolyan ezek mitől nőnek ekkorára??

Van szobám, azaz az eddig is volt, de mostmár ágyam is. Jema kiköltözött, én meg fel a szobájába, nagyon kis takaros, berendezkedtem, mostmár a harmadikon lakom, ha a konyhából nézzük.

Csak hogy egy kicsit panaszkodjam, olyan nyakfájásom van a folyamatos görnyedéstől a pult felett, hogy ma már jógáztam is, de nem sokat használt. Meséltem Monikának, mondta neki is, és pont beszélték Francescaval, hogy milyen rossz lehet nekem, mivel én magasabb vagyok. Pedig járok futni, edzőterembe, de úgy látszik nem használ a mozgás. Lehet ráveszem magam az úszásra, hátha az végül segít. Meg Monika mondta, hogy egy hónapja volt valami kínai masszőrnél, aki valami pohárral meg égő pálcikával, meg a vákum hatással kiszedte a fájást, szóval lehet majd utána nézek, mert nem drága, és egy ideig hatásos.

Rájöttem a Majom manager nem olyan nagyon bunkó, csak nem szuperkedves. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése